1 Haziran 2011 Çarşamba

Fırında Peynir ve Balzamikte Domates


Fırında Peynir tarifini gördüğüm anda hemen uygulamak istedim. Peynir seven (özellikle de keçi peynirine bayılan) biri olarak bu tarifi tattığım anda kendimi bir yaz akşamüstünde, Toskana'da bir kasaba evinin verandasında hayal ettim. Yanında da serin bir şarap... :)
Dün bu lezzeti yaparken bir anda içimden bir İtalyan akşamı yaşama isteği geldi ve sonuç; fırında peynir, kurutulmuş domates soslu ve kekikli makarna, bol yeşillikli ve mozarellalı bir salata ve tabii ki de yanında şarap...



Malzemeler:
400 gr beyazpeynir (ben Sütaş'ın tam yağlı beyaz peynirini kullandım)
100 gr keçi peyniri (Trakya Çiftliği'nin keçi peynirini kullandım. Çok güzel oluyor)
2 yumurtanın sarısı (çırpılmış)
2 yeşil soğanın sap kısımları
2 çorba kaşığı kıyılmış maydanoz yaprağı
1 çay kaşığı pulbiber
Pişirme kağıdı

Balzamikte Domates için:
1 paket çeri domates
4 çorba kaşığı balzamik sirke
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 çay kaşığı zeytinyağ
2 çorba kaşığı taze kekik (taze kekik bulamıyorsanız kurusunu da kullanabilirsiniz)

Yapılışı:
Fırınınızı 160 dereceye ayarlıyoruz. Beyazpeyniri ve keçi peynirini derin bir kapta çatalla eziyoruz. İnce kıyılmış maydanozları ve yeşil soğanları da ekliyoruz. Çırpılmış yumurta sarılarını eklediğimiz karışıma pulbiberi de koyuyoruz. 
Kenarları klipsli pişirme kabının içine pişirme kağıdını serip karışımı içine döküyoruz. Benim klipsli pişirme kabım olmadığı için 12 cm'lik borcama koydum. Kabın içine koyduğunuz karışımın üzerine kaşıkla bastırarak yayın. 50 dk pişirdikten sonra servis edeceğiniz kapların içine koyarak soğumaya bırakın. 
Balzamikte domatesleri için de bir wok tavaya ya da teflon tavaya balzamik sirkeyi, zeytinyağı, toz şekeri ve çeri domatesleri koyun. 45 dk kadar ara sıra sallayarak pişirin. Son olarak pişirmiş olduğunuz domatesleri, servis kaplarındaki peynirlerin üzerine koyarak servis yapabilirsiniz. (Ben çeri domates olarak hem sarı hem de kırmızı olandan kullandım. Görsel olarak oldukça şık duruyor.)
Başka bir servis önerisi: Dilerseniz peyniri soğuduktan sonra kızartmış olduğunuz küçük tost ekmeklerinin ya da ince dilimlediğiniz ve kızarttığınız baget ekmeklerin üzerine sürdükten sonra balzamikli domates ile servis edebilirsiniz.

1 yorum:

  1. zevklerimiz çok benzeşiyor, ellerinize sağlık.ısrarla yeni tarifler bekliyorum
    Teşekkürler

    Senem

    YanıtlaSil