20 Nisan 2011 Çarşamba

Cucina Makkarna'da İtalyan Lezzetleri

Pizza Margharita
İtalyan mutfağına gerçekten hayranım. Mozarella, fesleğen, makarna, şarap, zeytinyağ, risotto… Bunlar benim vazgeçilmezlerimden. Nedendir bilmem ama İtalyan mutfağı, oldum olası bana ılık yaz akşamlarını çağrıştırmıştır. İlkbaharın yaklaştığı şu günlerde İtalyan yemeklerine duyduğum özlem de artmaya başladı. :)
Geçtiğimiz günlerde taptaze foccacia ekmeği, zeytinyağ, balsamikle başlayan ve muhteşem bir Chianti şarapla lezzetlenen bir İtalyan akşamı yaşamak istedik ve kendimizi Köroğlu’ndaki Cucina Makkarna’da bulduk.
Makkarna’yı oldum olası çok sevmişimdir. Sıcacık ambiansı ve muhteşem lezzetleriyle Ankara’nın sayılı İtalyan restoranlarından biri olduğunu düşünüyorum. Makkarna’ya daha önce gidenleriniz bilir, haftaiçi öğle yemeklerinde ve haftasonları da akşam yemeklerinde rezervasyon yaptırmayı ihmal etmemek gerekir. Makkarna’ya girdiğiniz anda sizi kapıda sıcacık bir gülümsemeyle restoranın ekibi (çoğunlukla da mekanın sahibi Kaan Küce) karşılıyor. Masaya oturduktan sonra da siz menülere bakarken, atıştırmalık olarak zeytinyağ-balsamik-foccacia üçlüsü geliyor. Biz başlangıç olarak bruschetta ve peynirli roka salatası söyledik.
Ana yemek olarak ben Vongole (Kum midyeli kırmızı soslu spaghetti) alırken eşim ise Pizza Margharita tercih etti. (Gerçekten de Ankara’da Makkarna’dan daha iyi margharita pizza yapan restoran görmedim.) Yanında da tabii ki kırmızı şarabımızı söyledik. Şarapta da tercihimiz Confini Chianti Mania’ydı ve muhteşemdi! Tatlı olarak benim seçimim Mascarpone (yanında meyvelerle servis ediliyor) oldu. Eşim ise Creme Brule yedi.
İtalyan lezzetlerine doyduktan sonra canımız canlı müzik dinlemek istedi ve Arjantin Caddesi'ndeki Cafemiz'in yolunu tuttuk. Cumartesi akşamları Cafemiz'de harika bir Jazz gecesi oluyor. Canlı müzik eşliğinde keyifli vakit geçirmek isteyenlere şiddetle tavsiye ediyorum! saat 21:00'de sakin başlayan canlı performans, 1-2 saat sonra daha da hareketleniyor!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder